Punch In

Punch In er et enkelt og intuitivt redskab til registrering af arbejdstid, fravær og aktiviteter for timelønnede og funktionæransatte. Med Punch In er det nemt at skabe overblik over arbejdsindsatsen, minimere fejl i registreringen af arbejdstimer, optimere virksomhedens workflow og sikre en bedre bundlinje.

Virksomheder høster store fordele af at sætte medarbejdernes arbejdstid i system. Med elektronisk registrering af mødetid og fravær, samt hvordan arbejdstiden fordeler sig på forskellige opgaver, forenkles og effektiviseres de administrative opgaver. Dette fører til en minimering af de administrative omkostninger og en optimering af arbejdsindsatsen.

Ét system – mange fordele - Stor brugervenlighed

Punch In er et nemt og intuitivt redskab, som kan anvendes af alle. Medarbejderne skal blot, når de møder ind, holde deres chip hen til Punch In-knappen på touch-skærmen. Chippen holdes på samme måde hen til skærmen, når medarbejderen går til og fra pause. Og når de stempler ud efter en arbejdsdag, foregår det på samme måde. Systemet kræver inden uddannelse, det er bare at stemple ind og ud.

Alt vedr. arbejdet registreres og beregnes

Punch In holder styr på medarbejdernes timer: effektiv arbejdstid, fravær, sygedage mv. og omsætter dem til lønudbetaling. Systemet, som er integreret med virksomhedens lønsystem, automatiserer processerne og sikrer det rette løngrundlag. Blandt andet udarbejdes en lønoversigt inkl. hvor meget flekstid, der står til udbetaling, og overtidsbetaling beregnes med de korrekte tillægssatser iht. overenskomst og lokalaftaler.

Minimering af fejl

Med Punch In skal medarbejderne ikke indlevere arbejdssedler og bilag. Alt foregår elektronisk. Dette gør timeregistreringen nemmere for medarbejderen, samtidig med at det minimerer risikoen for tastefejl og fejlberegninger i administrationen. På sigt kan det spare virksomheden mange penge.

Større gennemsigtighed

Punch In kan tilgås af både medarbejdere og arbejdsledere. Systemet er indstillet efter de funktioner, som den individuelle medarbejder har behov for at se. Dvs. at når medarbejderen er logget ind med sin chip, ses kun de relevante informationer. Det smarte er, at alle selv kan hente ønsket information vedrørende arbejds- timer, flekstid mv. Det betyder, at administrationen ikke skal bruge tid på denne type forespørgsler. Typisk medfører dette indblik også, at medarbejderne føler et større medansvar for arbejdet.

Integration med virksomhedens ERP-system

Punch In kan integreres med virksomhedens ERP-system, så ledelsen nemt får adgang til medarbejdernes individuelle arbejdsindsats og kan udarbejde analyser herfra. Når der er 100% indblik i arbejdsprocesserne inkl. fremmøde og fravær, er det nemmere for ledelsen at optimere og sikre en bedre rentabilitet.

Nem implementering

Punch In er udviklet og klar til integration med systemerne i jeres virksomhed. Vi tilpasser hurtigt softwaren, så den passer perfekt til behovene jeres virksomhed, og snart kan I komme i gang med at høste fordelene af digitaliseringen af jeres timesagsstyring: større overblik, færre fejl, optimeret workflow og en bedre bundlinje.

Punch In og Dataløn

Hold styr på medarbejdernes timer i Punch In, og få deres timer overført direkte til dit lønsystem evt. Dataløn.

Med integrationen mellem de to systemer bliver medarbejdernes godkendte timeregistreringer let overført. Det betyder at du kan få dine medarbejderes timer overført direkte fra Punch In til f.eks Dataløn.
Timeregistreringen foregår i Punch In, og når integreringen til Dataløn er sat op, så overføres data direkte til Dataløn. Når du skal lave løn, skal du blot bede Dataløn om at indhente data fra Punch In. Det er nemt, og I slipper derfor for at lave dobbelt arbejde ved at bearbejde data i flere forskellige systemer.

Hvordan fungerer integrationen?
Integrationen og opsætningen sker i 3 lette trin, og herefter skal I kun registrere timer og tillæg i Punch In. Så overføres det direkte til DataLøn. Både lønkoder og medarbejdere bliver forbundet på tværs af systemer, og Dataløn henter det relevante data når der skal laves løn.

DataLøn - en af Danmarks største lønsystemer
Visma DataLøn giver allerede 60.000 kunder ro i maven, når de laver løn.
Med lønsystemet DataLøn er du sikker på, at lønnen kører, som den skal. Meget af dit lønarbejde bliver nemlig automatiseret, så du eksempelvis ikke skal tænke på, om der er indberettet og overført løn til tiden. Det hele sker nemlig automatisk til SKAT, ATP, barselsfonde, feriefonde, pension og mere. Det sparer tid og ressourcer, som du kan bruge på andre opgaver.
Du kan også få hjælp til alt fra lønfaglige til personalejuridiske spørgsmål. Du ringer bare, hvis du er i tvivl om noget. Og har du spørgsmål til den nye ferielov, GDPR eller anden lovgivning, kan Visma DataLøns jurister hjælpe dig.

Læs mere om Visma DataLøn her

 

Kom godt i gang med Tidsregistrering

Send besked